Nya, helt elektriska Audi e-tron GT quattro
Future is an attitude.
Med proportionerna hos en Gran Turismo – låg och bred med en lång hjulbas – kombinerar den körningens underbara sportighet med vardagens krav på funktionalitet. Karossens konstruktion vittnar om kraft och prestanda.
Interiören hos Audi e-tron GT quattro kombinerar högsta kvalitet med praktisk användbarhet i vardagen. Bilen har fyra dörrar och fem säten. De två framsätena kommer inte bara med integrerade nackstöd utan också sidostöd för extra komfort vid kurvtagning och sportig körning.
I underredet på Audi e-tron GT quattro är ett litiumjonbatteri på 800 volt integrerat. Dess bruttokapacitet på 93 kWh möjliggör extremt hög prestanda jämfört med dagens 400-voltssystem – både vid laddning och under körning. I kombination med systemet för bromsenergiåtervinning, som har anpassats specifikt efter modellens smidighet, ges en räckvidd på upp till 487 km enligt WLTP-mätmetoden.
Audi e-tron GT quattro fr. 105 590 €
Audi RS e-tron GT fr. 145 590 €
Begär offert
Boka provkörning
Skicka meddelande
Enheter
-
Korjuuntie 18, 28360 Björneborg
Närmare kontaktuppgifter -
Pohjankaari 2, 60120 Seinäjoki
Närmare kontaktuppgifter -
Strandvägen 35, 65350 Vasa
Närmare kontaktuppgifter
Nyaste Audi-erbjudanden
SE ALLA ERBJUDANDENAudi e-tron GT 60 quattro 350 kW (476 hk) från 104 990,00 €, pris med CO2-utsläpp 0 g/km (nya mätmetoden). Fri bilförmån 1 330 €, bruksförmån 1 285 €. Kombinerad EU-bränsleförbrukning 20,2 kWh/100 km. Audi RS e-tron GT 440 kW (590 hk) från 144 990,00 €, pris med CO2-utsläpp 0 g/km (nya mätmetoden). Fri bilförmån 1 930 €, bruksförmån 1 885 €. Kombinerad EU-bränsleförbrukning 21,0 kWh/100 km. Priset innehåller leveranskostnader 600 €. Rekommenderad prislista 1.1.2022 (WLTP). Bilen på bilden är specialutrustad.
Fordonets förbrukning/räckvidd definieras enligt den världsomspännande standardiserade testproceduren WLTP. Den anmälda WLTP-förbrukningen/-räckvidden kan variera även väsentligt beroende på bland annat förarens körstil, batterikapaciteten, regelbundenhet vid laddning, användning av elutrustning, användning av eventuell extravärmare, utomhustemperatur, antal passagerare, lastmängd, vald körprofil eller vägprofil. Fordonets laddningseffekt och -tid kan variera väsentligt från det angivna.